دانلود تحقیق مقاله جزوه نمونه سوال مدیریت اقتصاد پاورپوینت آماده
دانلود تحقیق مقاله جزوه نمونه سوال مدیریت اقتصاد پاورپوینت آماده
این پروژه در 78صفحه تهیه و آماده شده است و به نقش پرنده ها در سفال های تاریخی می پردازد . مقدمه هنر سفالگری با پیشینه طولانی آن در ایران که به هزاره ی هشتم پیش از میلاد میرسد، در دوره اسلامی با گسترش، کاربرد و تنوع گسترده همراه شد. در سدهها ی نخستین ظرفهای لعابدار و بیلعاب هر دو متداول بود و تأثیر سفالگری عصر ساسانی چون دیگر شاخههای هنری همچنان پایدار ماند. روند رو به گسترش ازدیدگاه ساختار و تکامل و از آن مهمتر شیوههای تازه تزئینی و ایجاد نقوش متنوع و به خدمت گرفتن هنرهای نگارگری و خوشنویسی در سفالگری تحول بزرگی است که به تدریج از نخستین سدههای هجری تا روزگار افول این هنر ادامه داشته است. شیوه ا ی که در سدههای 3و 4 ه. ق/9و 10م به ویژه در سرزمینهای شرقی ایران متداول بود، استفاده از لعاب گلی با رنگهای گوناگون به ویژه سفید و شیری بود که برای تزئین آن ها از نقوش و کتیبههای گوناگون از جمله خط کوفی بهره میگرفتند. نیشابور یکی از بزرگترین مراکز ساخت این ظرف ها به شما ...
پیشرفت های ایرانیان در دانش، هنر و معماری، جلوه هایی از شکوه و عظمت تمدن کهن ایران است. زبان و خط اساس گسترش این دانش بوده است. این پاورپوینت ابتدا به توضیح در مورد زبان های دوران باستان می پردازد و سپس سه خط رایج ایران باستان به همراه عکسهایی از کتبیه های بدست آمده از آن دوران نمایش داده می شود در ادامه به مرور کوتاهی از سرگذشت دانش و علوم در ایران باستان اشاره می شود و همچنین عکس هایی از آثار علمی آن زمان در اسلاید های بعدی مشاهده می شود و در پایان در مورد هنر و معماری ایران باستان اشاره می شود به همراه عکس این پاورپوینت دارای 27 اسلاید می باشد قابلیت ویرایش و اضافه و حذف کردن اسلاید ها وجود دارد دارای افکت های زیبا است این پاورپوینت مناسب برای درس 24 کتاب مطالعات هفتم می باشد . ...
لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات: 22 فهرست: سفالگری باستانی نقوش سفال در باستان مقایسه سفال اشکانی و ساسانی بررسی نقش سفالهای اشکانی و ساسانی سفال اشکانی نگاهی به روند سفالگری بعد دوره اشکانیان و ساسانیان سفالگری باستانی هنر سفال سازی نزد باستانشناسان قدر و منزلت خاصی دارد، چه همین قطعههای کوچک سفال که به ظاهر ناچیز به نظر میرسد، ما را به زمانه و زندگانی مردم آن روزگاران میرساند. فن سفال سازی درایران، از ابتدای تمدن تا به امروز ادامه یافته و در طی این مدت تغییرات گوناگونی به خود دیده است. به نوشته گیرشمن، در حدود ده هزار سال پیش، کسانی که درکوهستانهای بختیاری ضمن پرداختن به شکار و تهیه خوراک، به ساخت ظروف سفالی نیز اشتغال داشتهاند. این نظریه که بیشتر باستانشناسان، آغاز صنعت سفال سازی را از ایران میدانند، در خور توجه است. به نوشته پروفسور پوپ در کتاب بررسی هنر ایران «مدارکی که اخیراً به دست آمده قویاً موجب اثبات فرضیههای چند سال اخیر است مبنی بر این که کشاورزی و شاید صنایع ...
لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات: 26 فهرست: تمدن بین النهرین بین النهرین ، مهد تمدن بشری «سفالگری» «معماری» تصاویری از بنای تاریخی زیگورات هفت طبقه نگاهی بربنای تاریخی دروازة ایشتار «پیکر تراشی» کشف قدیمی ترین تخته بازی در گورستان اورِ بین النهرین تمدن بین النهرین بین النهرین منطقه ای است در آسیای غربی در امتداد رودهای دجله و فرات که از جنوب به شمال – از خلیج فارس تا کوه های ارمنستان و از شرق به غرب – از فلات ایران تا صحرای شام امتداد دارد. نواحی مرکزی بین النهرین روزگاری به واسطه وجود شبکه بسیار وسیع و غنی آب های طبیعی بسیار حاصلخیز بوده است لیکن پس از سیری شدن هزاران سال و تغییرات جوی و جغرافیایی، اکنون اغلب زمین های این منطقه بایر و کم آب است. ...
لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب" فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحات: 20 مقدمه افلاطون، مایه تباهی فلسلفه بود یا [دستِ کم] شماری از متفکران مدرن، چنین تصوری را در ما برمی انگیزند. نیچه و هایدگر، هر دو، بر این باورند که فلسفه، هیچ گاه از الطاف و عنایات سقراط و افلاطون، در قرن پنجم پیش از میلاد، بهبودی حاصل نکرد. کم تر از دو سده قبل، فلسفه به جریان افتاده بود و، از جهات بسیار، به زحمت قدم های اول را برداشته بود. اما در اینجا [یعنی در قرن پنجم پیش از میلاد] بود که از قرار معلوم، راه خطا را در پیش گرفت. سقراط هیچ نوشته ای از خود به جا نگذاشت. منبع اصلی اطلاعات ما از او، شخصیتی نیمه تاریخی است که در مکالمات افلاطون ظاهر می شود. غالباً دشوار است تشخیص دهیم که چه وقت این شخصیت، در حال بیان اندیشه هایی است که خودِ سقراط اظهار داشته است یا صرفاً در مقام سخنگوی افلاطون، نقش بازی می کند. در هر دو حال، این سیما، از بیخ و بن، متفاوت بود با فیلسوفانی که پیش از او به سر می بردند (و اکنون، نزد عموم، به پیش – سقراطیان شهرت دارند.) بنابراین چگونه سقراط و افلاطون، فل ...